Haluan voida hyvin

Tulit oikealle sivustolle, koska...

Haluat voida hyvin

Älä tuhlaa aikaasi vaan tee muutosvalmiustesti!

Avaamme verkkovalmennuksen 8.10.2022.

Emme halua, että osallistut valmennukseen, jos et ole siihen vielä valmis. Tee lyhyt 2-3 minuutin testi ja näe sopiiko Haluan voida hyvin-valmennus sinulle. 

Kun olet valmis muuttumaan ja voimaan paremmin, niin siirry tutustumaan valmennuksiimme tai ilmoittaudu ilmaiseen webinaariimme Pienet teot - isot muutokset ke 5.10. klo 18

Webinaarissa avaamme Haluan voida hyvin tiimin ajattelua elämäntapamuutoksista kohti parempaa hyvinvointia. Tule tutustumaan meihin ja saamaan vinkkejä oman muutoksesi alkuun saattamiseksi.

Valmennukset avautuvat pian

Päivää
Tuntia
Minuuttia
Sekuntia

On kiva voida hyvin.

Pieniä tekoja ja isoja muutoksia omalla tyylilläsi. Löydä oma hyvinvointisi polku.

Saa aloittaa!

Tuumipa ensin seuraavia lauseita.

Jos tunnistat itsesi lauseista, Haluan voida hyvin valmennus on juuri sinulle!

  • Oletko väsynyt ja haluaisit olla energisempi, jotta jaksat paremmin arkea?
  • Onko liikunta jäänyt taka-alalle ja kauppakassit ovat alkaneet painaa kummasti?
  • Onko ruokailutottumuksissasi parantamisen varaa, jonka takia on tullut ehkä muutama lisäkilo?
  • Onko uni huonommalla mallilla ja tuntuu, että ei vain palaudu tarpeeksi arjen vaatimuksiin?

Liikunta, ravinto ja uni ovat suoraan yhteydessä toisiinsa ja vaikuttavat myös suoraan siihen, kuinka energinen olet ja kuinka hyvin jaksat?

Jos haluat, katso esittelyvideo valmennuksesta.

Oletko valmis aloittamaan?

Emme halua, että osallistut valmennukseen, jos et ole siihen vielä valmis. Tee lyhyt 2-3 minuutin testi ja näe sopiiko valmennus sinulle. 

Tärkeää

Tiedäthän, että paras onnistumisprosentti muutoksissa on, kun tunnistat heti muutosprosessin alussa, millainen olet ja mikä sinua motivoi parhaiten.

Mikä sinua odottaa

Haluan voida hyvin -valmennus auttaa sinua löytämään juuri sinulle sopivan tavan energisempään arkeen ja tasapainoiseen elämään.

Valmennuksessa:

  • Tunnistat ensin vahvuutesi persoonallisen, luontaisen tyylin avulla, jotta osaat ohjata itseäsi – myös tiukan paikan tullen.
  • Löydät sinua motivoivan tavan liikkua, jotta löydät juuri sinunlaisesi liikunnan ilon.
  • Opit muokkaamaan ruokavaliosi sinulle sopivaksi ja joka tukee terveyttäsi.
  • Opit ohjaamaan toimintojasi ja mieltäsi kohti parempaa unta ja palautumista – omalla tavallasi.

Valmennuksen osa-alueet.

Voit valita kaikki osa-alueet kerralla tai haluamasi osa-alueen.

Aloita elämäntapamuutos - hyvinvoinnin polkusi

Jokaisella meillä on omanlainen hyvinvoinnin polku ja siksi valmennus alkaa sinun hyvinvoinnin polkusi määrittämisellä. Sitä tukemaan teet Haluan voida hyvin valmennuksen alussa kaksi kartoitusta:

  • Valmius elämäntapamuutokseen
  • hyvinvointinavigaattorin®, joka kartoittaa luontaisen tyylisi, liikunta-, ravinto sekä uni- ja palautumistottumuksesi.

Valmius elämäntapamuutokseen antaa sinulle tietoa, siitä missä vaiheessa olet nk. muutosportaissa. 

Hyvinvointinavigaattorin avulla löydät myös oman hyvinvoinnin polkusi. Näet mistä osa-alueesta sinun kannattaa aloittaa matkasi kohti energistä arkea.

Persoonallinen tapasi kertoo jotain siitä, miten teet valintoja ja päätöksiä arjessa, minkälaista tietoa tarvitset ollaksesi motivoitut ja miten parhaiten otat tiedon vastaan, jotta se vaikuttaa myönteisesti motivaatioosi.

Myös alla olevat valmennukset alkavat tällä kahden viikon osiolla.

Liikuntaosiossa käydään tarkemmin läpi sinun tyylillesi sopivaa liikuntaa ja kuinka aloitat liikunnan. 

Apua painonhallintaan

Ravinto-osiossa paneudutaan sinun mahdollisiin ravintohaasteisiin ja löydetään tapa, joka tukee sinun terveellistä ruokavaliota.

Apua uniongelmiin ja palautumiseen

Uni- ja palautumisosiossa avataan unen ja vireyden tasapainoa, jotta sinä saat käyttöösi koko palautumisesi voiman.

Hetkinen

Ajatteletko nyt, että nettihän on täynnä verkkovalmennuksia, joten miksi tämä valmennus auttaisi sinua nyt onnistumaan?

Haluan voida hyvin-valmennuksen lähtökohtana on sinun oma luontainen tyylisi, joka näyttää sinun tyylisi toimia ja ajatella. Luontainen tyyli on avainasemassa, kun haluat löytää sinua motivoivan tavan toimia.

Valmennuksen ainutlaatuisuus

Luontainen tyyli on avain onnistumiseen.

Miksi luontainen tyyli?

Meille kaikille on aikojen saatossa muotoutunut oma tapamme ja tyylimme toimia. Oma tapa tuntuu mielekkäältä ja olemme yksinkertaisesti tottuneet siihen jopa niin, että se on kuin autopilotilla toimisi. Emme välttämättä itse tunnista sitä.

Ympäristö vaikuttaa suuresti siihen, miten lopulta toimimme. Toimimme erilaisissa tilanteissa ja ryhmissä eri tavoin, mutta lisäksi tapaamme toimia vaikuttaa myös se, minkälaisia ovat meidän luontaiset toimintamallimme.

Persoonalliset toimintamallimme ovat perimän ja oppimisen tulosta.

Faktaa

Susanne on toiminut valmentaja vuodesta 1998 ja Petteri vuodesta 2010 lähtien. Valmennuksessa käytetty luontainen tyyliprofiili valittiin vuonna 2011 Vuoden liikunta tuotteeksi. Vuodesta 2010 sitä käytetään menestyksekkäästi Suomessa, Saksassa, Sveitsissä, Itävallassa ja Ruotsissa.

Kurssin valmentajina toimivien Susannen ja Petterin kirjoittama Löydä liikunnan ilo-kirja julkaistiin 2022.

Anu ja Päivi ovat toimineet valmentajina vuodesta 2010 lähtien erityisosaamisena ravinto sekä uni ja palautuminen.

Anun ja Päivin kirjoittama Virvote -pikaopas vireyteen julkaistiin 2013. Päivin kirja Väsymys työelämässä – riskit ja hallinta 2015. Se avasi ensimmäisenä Suomessa väsymysriskinhallinnan menetelmä FRM:n käyttöä työelämässä.​

Kurssin sisällöt

Katso tästä tarkemmin viikko-ohjelmat.

Hyvinvoinnnin polkusi ja luontainen tyylisi valmennuksen jälkeen jatkat valmennuksen kolmannella viikolla tarvitsemaasi seuraavaan yksittäiseen valmennukseen tai koko valmennuspakettiin. Aivan oman valintasi mukaan.

Voit myös käydä aluksi vain pelkän Hyvinvointinavigaattorikartoituksen, jolloin myöhemmin pääset osallistumaan suoraan muihin yksittäisiin valmennuksiin tai koko valmennuspakettiin.

Jokainen valmennusosio  alkaa aina tällä kahden viikon osiolla. Jokaisella viikolla on oma aiheensa ja tavoitteensa. Niitä tuetaan tekstin, videon, harjoitteiden ja päivittäisen osallistamisen avulla.

Viikko 1

  • Viikon aihe: Valmius elämäntapamuutokseen.
  • Kartoitus: Valmius elämäntapamuutokseen.
  • Tavoite: Tunnistat valmiutesi elämäntapamuutokseen nk. muutosvaiheiden portailla ja osaat hyödyntää tätä tietoa aloittaessasi hyvinvoinnin polullasi

Viikko 2

  • Viikon aihe: Luontainen tyylisi ja henkilökohtainen hyvinvoinnin polkusi.
  • Kartoitus: Hyvinvointinavigaattori.
  • Tavoite: Tunnistat luontaisen tyylisi, siihen liittyvät vahvuudet sekä mahdolliset sudenkuopat ja osaat hyödyntää niitä hyvinvoinnin polullasi. Tunnistat myös mikä on lähtötilanteesi liikunnan, ravinnon sekä unen ja palautumisen suhteen hyvinvoinnin polullasi.

Tutustu tarkemmin tästä.

Jokaisella viikolla on oma aiheensa ja tavoitteensa. Niitä tuetaan tekstin, videon, harjoitteiden ja päivittäisen osallistamisen avulla.

Viikko 1

  • Valmentajan tervetulotoivotukset ja opastus kurssin toimintoihin.
  • Viikon aihe: Unipaineen ja vuorokausirytmin perusasiat.
  • Kartoitus: oma tavoite ja vuorokausirytmi.
  • Tavoitteena oppia unen ja vireyden biologiset rajat omassa elämässäsi.

Viikko 2

  • Viikon aihe: Kehon ja mielen yhteys sekä uniergonomia.
  • Kartoitus: nukkumisergonomia.
  • Tavoitteena lisätä unesi ja palautumisesi arvostamista ja tukemista.

Viikko 3

  • Viikon aihe: Armollisuutta unettoman yön jälkeen tai kun palautuminen ei sujukaan toivotusti.
  • Kartoitus: uneen liittyvät ajatukset.
  • Tavoitteena ettet ala stressata unettomuudesta ja selviät hyvin mahdollisesta väsymyksestä huolimatta.

Viikko 4

  • Viikon aihe: Mielen hyvinvointi, tunteet ja stressi yhteydessä uneen ja unien näkemiseen.
  • Kartoitus: ylikuormitus / alipalautuminen.
  • Tavoitteena ymmärtää stressin syntyä ja hallintakeinoja sekä uniesi maailmaa.

Viikko 5

  • Viikon aihe: Omien ajatus- ja toimintamallien muuttaminen sekä tietoa unihäiriöistä.
  • Kartoitus: luonnollinen unettomuus / unihäiriö.
  • Tavoitteena tukea toimintatapojesi muutoksessa sekä ohjata mahdollisen unihäiriön hoitopolun alkuun pääsemisessä.

Viikko 6

  • Viikon aihe: Hyvän unen ja palautumisen vaikutus muiden tavoitteittesi toteutumiseen.
  • Kartoitus: oma tavoite.
  • Tavoitteena huomata mitä muutos unessasi ja palautumisessasi on jo saanut aikaan ja miten se antaa voimaa muuhun toimintaasi.

Tutustu tarkemmin tästä.

Jokaisella viikolla on oma aiheensa ja tavoitteensa. Niitä tuetaan tekstin, videon, harjoitteiden ja päivittäisen osallistamisen avulla.

Viikko 1

  • Viikon aihe: Omanlainen syömisesi ja siihen vaikuttavat yksilölliset tekijät.
  • Tavoite on ymmärtää syömisesi yksilöllisyyttä.

Viikko 2

  • Viikon aihe: Uni ja hyvä ravitsemus.
  • Tavoite on, että ymmärrät unesi vaikutuksen syömisvalintoihisi sekä makeanhimoosi.

Viikko 3

  • Viikon aihe: Stressi ja hyvä ravitsemus.
  • Tavoite on, että tunnistat stressin aiheuttamat syömishaasteesi ja opit käyttämään hengitystäsi apunasi.

Viikko 4

  • Viikon aihe: Oman ateriarytmisi selvittäminen vuorokausirytmin avulla.
  • Tavoite on löytää itsellesi sopiva ateriarytmi ja tunnistaa nälän tunne.

Viikko 5

  • Viikon aihe: Sopiva energian määrä ja painonhallinta sekä näiden määrittäminen. 
  • Annoskoot
  • Tavoite on, että tunnistat oman nälkäsi, kylläisyytesi ja energian tarpeesi ja osaat syödä niiden mukaisesti.

Viikko 6

  • Viikon aihe: Ruoan laatu.
  • Tavoite on, että opit lisäämään laatua lautasellesi. Ilon löytäminen hyvään syömiseen.

Viikko 7

  • Viikon aihe: Vesi ja muu juominen.
  • Tavoite on tunnistaa jano nälästä ja turvata riittävä nestetasapaino kaikissa oloissa.

Viikko 8

  • Viikon aihe: Tunnesyömisen alkeet.
  • Tavoite on ymmärtää miten paljon tunteet vaikuttavat omaan syömiseesi ja miten asiaa voisi auttaa.

Tutustu tarkemmin tästä.

Jokaisella viikolla on oma aiheensa ja tavoitteensa. Niitä tuetaan tekstin, videon, harjoitteiden ja päivittäisen osallistamisen avulla.

Viikko 1

  • Viikon aihe: Kunnosta virtaa ja ilosta lisää liikettä.
  • Tavoite on innostaa ja sitouttaa sinua aloittamaan tai lisäämään liikuntaa.

Viikko 2

  • Viikon aihe: Minkälainen liikkuja olet? Kysely taipumuksistasi liikkujana.
  • Tavoite on ymmärtää, mikä on sinulle mieluisin tapa liikkua.

Viikko 3

  • Viikon aihe: Uni ja liikunta.
  • Tavoite on ymmärtää miten oma vuorokausirytmisi ja nukkuminen vaikuttaa liikkumiseesi.

Viikko 4

  • Viikon aihe: Stressi ja liikunta.
  • Tavoite on oppia palaamaan treeneihin turvallisesti sairastamisen jälkeen.

Viikko 5

  • Viikon aihe: Liikkuminen on luonnollista.
  • Tavoite on tunnistaa oman kehon tarve liikkua ja ymmärtää, että hyvän pitkän elämän edellytys on sopiva määrä terveysliikuntaa.

Viikko 6

  • Viikon aihe: Riittävän liikuntamäärän määrittäminen.
  • Tavoite on määrittää sinulle riittävän liikunnan määrä.

Viikko 7

  • Viikon aihe: Monta tapaa tehdä liikunnasta itselleen helpompaa.
  • Tavoite on tehdä liikkumisesta tapa ja luoda siihen kannustavia rutiineita.

Viikko 8

  • Edellisen viikon pieni kertaus.
  • Viikon aihe: Sairastuminen ja liikunta.
  • Tavoite on oppia palaamaan treeneihin turvallisesti.

Viikko 9

  • Edellisen viikon pieni kertaus.
  • Viikon aihe: Liikunnan rajattomat mahdollisuudet. Mahdollisuudet vai esteet? Liikuntaunelmasi?
  • Tavoite on selvittää mitkä asiat estävät ja mahdollistavat liikkumistasi ja löytää keinoja, joilla pääset yli esteistä ja vahvistat mahdollisuuksiasi.

Aktiiviliikkujan tietopaketti:

Viikko 1

  • Viikon aihe: Uni ja liikunta. Mihin aikaan juuri sinun olisi parasta liikkua vuorokausirytmiisi nähden? Valitsetko unen vai liikunnan?
  • Tavoite on ymmärtää miten oma vuorokausirytmisi vaikuttaa liikkumiseesi tai halukkuuteesi liikkua sekä se, että kehitys tapahtuu vain riittävään lepoon yhdistettynä.

Viikko 2

  • Viikon aihe: Stressi ja liikunta. Miten liikut, kun stressi vaivaa? Suosituksia siihen, miten liikunta auttaa sinua palautumaan stressistä, resetoiva- ja palauttava hengitys stressin purussasi.
  • Tavoite on, että tunnistat stressin aiheuttaman kuormituksen vaikutuksen treenaamiseen ja opit treenaamaan niin, että se tukee palautumistasi.

Viikko 3

  • Viikon aihe: Sairastuminen ja liikunta. Miten palaat liikuntaan esimerkiksi koronan tai flunssan jälkeen? Suositukset ja rajoitukset.
  • Tavoite on oppia palaamaan treeneihin turvallisesti.

Tutustu tarkemmin tästä.

Oletko valmis aloittamaan?

Emme halua, että osallistut valmennukseen, jos et ole siihen vielä valmis. Tee lyhyt 2-3 minuutin testi ja näe sopiiko valmennus sinulle. 

Valmentajasi

Hyvinvointivalmentaja Anu Kosonen

Anu Kosonen

Ravinto ja liikunta

Päivi Saarijärvi

Uni ja palautuminen

Hyvinvointivalmentaja Päivi Saarijärvi
Hyvinvointivalmentaja Petteri Korkala

Petteri Korkala

Hyvinvointinavigaattori ja liikunta

Susanne Valkeakari

Luontainen tyyli

Hyvinvointivalmentaja Susanne Valkeakari

Hyöty sinulle

Valmennuksen avulla löydät sinulle sopivat pienet teot, joilla pääset suuriin muutoksiin kohti tasapainoista ja hyvinvoivaa elämää.

Muutos alkaa oivalluksesta!

Tunnistat luontaisen tyylisi

"Tunnistat vahvuutesi luontaisen tyylin avulla, jotta osaat ohjata itseäsi – myös tiukan paikan tullen."

Löydät omat tapasi liikkua

"Saavutat sinua motivoivan tavan liikkua, jolla löydät juuri sinunlaisesi liikunnan ilon."

Osaat syödä hyvin ja terveellisesti

"Opit muokkaamaan ruokavaliotasi sinulle sopivaksi ja vaivattomaksi."

Ymmärrät unen ja palautumisen tärkeyden

"Pystyt muuttamaan elämäntapojasi tukemaan hyvää untasi ja parempaa palautumistasi."

Valitse sinulle sopiva Haluan voida hyvin-valmennuspaketti.

Valmennus alkaa aina Hyvinvointinavigaattorikartoituksella ja siihen kuuluvalla luontainen tyyli-osiolla (hyvinvoinnin polkusi).

Apua uniongelmiin ja palautumiseen

159,- sis. alv.
  •  

Apua painonhallintaan

159,- sis. alv.
  •  

Apua liikunnan aloittamiseen

159,- sis. alv.
  •  

Halutessasi voit tehdä vain  hyvinvointikartoituksen ja tutkia luontaisia taipumuksiasi. Valitse silloin hyvinvoinnin polkusi.

Aloita elämäntapamuutos

139,- sis. alv.
  •  

tai valitse kaikki valmennukset kerralla.

Kun ostat kaikki valmennukset kerralla, säästät € 217,-. 

Haluan voida hyvin-valmennukset

25 viikon ohjelma
399,- sis. alv.
  • Valmennus sisältää hyvinvointinavigaattori-kartoituksen ja kaikki 4 osiota:
  • Apua elämäntapamuutokseen
  • Apua uniongelmiin
  • Apua painonhallintaan
  • Apua liikunnan aloittamiseen
Ajankohtaista hyvinvoinnista

Tilaa uutiskirjeemme, niin saat n. kerran kuussa ajankohtaista tietoa hyvinvoinnista.