Haluan voida hyvin

Sinulla on varmasti jo paljon tietoa terveellisestä syömisestä. Tällä kurssilla saat perusasioiden lisäksi tietoa syistä, jotka ovat ylipainosi taustalla. Opit myös, että on monenlaisia tapoja toimia. Sellaisia tapoja, joita on helpompi ylläpitää kuin tiukkaa kuuria. Ja jotka sopivat sinulle paremmin.

Kehopositiivinen Ravintovalmennus

Panostat tietoisesti itseesi ja syömistottumuksiin

noin 20

minuuttia päivässä

56

Päivää

8

Viikkoa

Jonka aikana saat

xxxx noin 2-3 minuutin valmentajan videota aiheesta

48

erilaista harjoitusta

17

Reseptiä

Muistivihon, johon voit koota ja seurata omaa etenemistäsi

Stressimahan ja flunssan hoito-ohjeen sekä vinkkejä parempiin einesvalintoihin

OSALLISTUESSASI JA SITOUTUESSASI VERKKOVALMENNUKSEEN, SINULLE ON MAHDOLLISTA

  • Tunnistaa omat ongelmakohdat syömisen kanssa
  • Oppia suunnittelemaan omaa syömistä niin, että ongelmakohtia voidaan välttää
  • Olemaan armollisempi itseäsi kohtaan syömisen suhteen
  • Ymmärtää ylipainon monisyisen taustan ja että sama hoito ei toimi kaikilla
  • Ylläpitää päivän energiatasoja sopivasti ruoan avulla
  • Erottaa erilaiset nälät toisistaan
  • Aloittaa oman tunnesyömisen kanssa työskentely
  • Virkistyä ja keventyä

KUN TUNNISTAT LUONTAISEN TYYLISI, OPIT TOIMIMAAN TAVALLA, JOKA VAHVISTAA MOTIVAATIOTASI.

Meille kaikille on aikojen saatossa muotoutunut oma tapamme ja tyylimme toimia. Oma tapa tuntuu mielekkäältä ja olemme yksinkertaisesti tottuneet siihen jopa niin, että se on kuin autopilotilla toimisi. Emme välttämättä itse tunnista sitä.
Ympäristö vaikuttaa suuresti siihen, miten lopulta toimimme. Toimimme erilaisissa tilanteissa ja ryhmissä eri tavoin, mutta lisäksi tapaamme toimia vaikuttaa myös se, minkälaisia ovat meidän luontaiset toimintamallimme. Luontaiset toimintamallimme ovat perimän ja oppimisen tulosta.

Kun puhumme luontaisesta tyylistä, tarkoitamme esimerkiksi itsellemme mielekästä tapaa:

  • Pohtia hyvinvointiin liittyviä tavoitteita siten, että ne aidosti motivoivat meitä myös hankalina hetkinä. Mikäli tavoite ei energisoi ja motivoi, se ei ole oikein asetettu.
  • Tehdä sellaisia suunnitelmia terveellisten elämäntapojen lisäämiseksi arkeemme, jotta maltamme edetä pienin varmoin askelin, emmekä haukkaa liian isoa palaa, joka johtaa repsahdukseen ennen pitkää. Tahdonvoiman varaan tehty suunnitelma ei toimi.
  • Saada palautetta onnistumisista ja pienistä edistymisaskelista tavalla, joka vahvistaa motivaatiotamme – sen sijaan, että murentaisi pala palalta.

Luontainen tapamme voi kertoa jotain siitä, miten teemme valintoja ja päätöksiä arjessa, minkälaista tietoa tarvitsemme ollaksemme motivoituneita ja miten parhaiten otamme tiedon vastaan, jotta se vaikuttaa positiivisesti motivaatioomme.

Kuinka Valmennus auttaa sinua

Kenelle valmennus on tarkoitettu

Valmennus on tarkoitettu sinulle, joka haluat kokonaisvaltaisesti ja pysyvästi muuttaa ruokailutottumuksiasi ja olla energisempi, voida hyvin ja jaksaa paremmin arkea. 

Valmennus ei ole pikakurssi, joita netti on pullollaan. Haluan voida hyvin-ravintovalmennuksessa lähdetään sinusta yksilönä ja sinun tulee myös sitoutua valmennukseen. Suurin osa muutoksista tapahtuu vasta kurssin jälkeen.

Kukaan muu kuin sinä itse ei oikeasti pysty motivoimaan sinua aloittamaan liikuntaa ja varsinkin jatkamaan sitä. Motivaatio alkaa itsensä tuntemisesta ja omien motivaattoreiden tunnistamisesta. Juuri nämä asiat luontainen tyyli näyttää sinulle.

Valmennuksen sisältö

LUONTAINEN TYYLISI JA HYVINVOINTIPOLKUSI

Jokainen valmennusosio alkaa aina kahden viikon Hyvinvointinavigaattori -osiolla. Jos olet jo käynyt läpi tämän luontaista tyyliäsi käsittelevän kurssin, voit siirtyä suoraan ravintoa käsittelevään osuuteen. Jokaisella viikolla on oma aiheensa ja tavoitteensa. Niitä tuetaan tekstin, videon, harjoitteiden ja päivittäisen osallistamisen avulla.

  • Viikon aihe: Omanlainen syömisesi ja siihen vaikuttavat yksilölliset tekijät.
  • Tavoite on ymmärtää syömisesi yksilöllisyyttä.
  • Viikon aihe: Uni ja hyvä ravitsemus.
  • Tavoite on, että ymmärrät unesi vaikutuksen syömisvalintoihisi sekä makeanhimoosi.
  • Viikon aihe: Stressi ja hyvä ravitsemus.
  • Tavoite on, että tunnistat stressin aiheuttamat syömishaasteesi ja opit käyttämään hengitystäsi apunasi.
  • Viikon aihe: Oman ateriarytmisi selvittäminen vuorokausirytmin avulla.
  • Tavoite on löytää itsellesi sopiva ateriarytmi ja tunnistaa nälän tunne.
  • Viikon aihe: Sopiva energian määrä ja painonhallinta sekä näiden määrittäminen. 
  • Annoskoot
  • Tavoite on, että tunnistat oman nälkäsi, kylläisyytesi ja energian tarpeesi ja osaat syödä niiden mukaisesti.
  • Viikon aihe: Ruoan laatu.
  • Tavoite on, että opit lisäämään laatua lautasellesi. Ilon löytäminen hyvään syömiseen.
  • Viikon aihe: Vesi ja muu juominen.
  • Tavoite on tunnistaa jano nälästä ja turvata riittävä nestetasapaino kaikissa oloissa.
  • Viikon aihe: Tunnesyömisen alkeet.
  • Tavoite on ymmärtää miten paljon tunteet vaikuttavat omaan syömiseesi ja miten asiaa voisi auttaa.

Mitä muut sanovat

Oletko valmis aloittamaan?

Emme halua, että osallistut valmennukseen, jos et ole siihen vielä valmis. Tee lyhyt 2-3 minuutin testi ja näe sopiiko valmennus sinulle. 

Kyllä, Haluan valmennuksen!

8 viikon valmennuksen hinta on vain € 159,- (sis- alv.). Lähde nyt uudelle hyvinvoinnin polullesi.

Lisää valmennuksia

Voisit olla kiinnostunut myös näistä valmennuksista

Valmennus

Liikunta

Liikuntavalmennuksessa käydään tarkemmin läpi sinun tyylillesi sopivaa liikuntaa ja kuinka aloitat liikunnan.

Liikunta

9 viikon ohjelma
Lue lisää

Valmennus

luontainen tyyli

Ota luontainen tyyli avuksi elämäntapamuutokseen ja löydä oma hyvinvoinnin polkusi. Käytä vahvuuksiasi muutoksessa ja pääse parempiin tuloksiin.

HYVINVOINNIN POLKU

2 viikon ohjelma
Lue lisää

Valmennus

Uni

Uni- ja palautumisosiossa avataan unen ja vireyden tasapainoa, jotta sinä saat käyttöösi koko palautumisesi voiman.

Uni

6 viikon ohjelma
Lue lisää

Ennen kuin lähdet, niin ehdit vielä tilata uutiskirjeemme.

Lähetämme 1-2 kertaa kuussa uutiskirjeen, jossa kerromme kuulumisia ja annamme vinkkejä hyvinvointiin.