Haluan voida hyvin

Haluatko olla energisempi, voida hyvin ja jaksaa paremmin arkea?

Liikunta

Liikuntavalmennuksen avulla löydät juuri sinulle sopivan liikunnalisen hyvinvoinnin polun.

63

Päivää

20

Videota

2

Kartoitusta

14

Pohdintatehtävää

8

Arkitehtävää

Yleistä

LÖYTÄÄKSESI PARHAAN POLUN KOHTI HYVINVOINTIA, SINUN ON TIEDETTÄVÄ, MISTÄ LÄHDET MATKAAN.
MUUTOS ALKAA OIVALLUKSESTA
Voimme verrata navigointia hyvinvoinnin polulla esimerkiksi autoissa käytetyn navigaattorin käyttöön. Ensin asetat navigaattoriin tavoitteen, minne haluat päästä, ja sitten navigaattori paikantaa, missä olet, jotta se osaa antaa sinulle vaihtoehtoiset reitit perille. Jos asetat tavoitteeksesi Tampere ja lähdet matkaan Helsingistä, navigaattorin tarjoamat reitit ovat erilaisia kuin, jos lähdet matkaan Turusta.

HYVINVOINTINAVIGAATTORI® toimii samalla periaatteella. Se paikantaa sinut ja löytää juuri sinun lähtötilanteeseesi sopivimmat vaihtoehdot, jotta et eksy hyvinvoinnin polulta vaan pääset varmasti perille tavoitteeseesi.

KUN TUNNISTAT LUONTAISEN TYYLISI, OPIT TOIMIMAAN TAVALLA, JOKA VAHVISTAA MOTIVAATIOTASI.

Meille kaikille on aikojen saatossa muotoutunut oma tapamme ja tyylimme toimia. Oma tapa tuntuu mielekkäältä ja olemme yksinkertaisesti tottuneet siihen jopa niin, että se on kuin autopilotilla toimisi. Emme välttämättä itse tunnista sitä.
Ympäristö vaikuttaa suuresti siihen, miten lopulta toimimme. Toimimme erilaisissa tilanteissa ja ryhmissä eri tavoin, mutta lisäksi tapaamme toimia vaikuttaa myös se, minkälaisia ovat meidän luontaiset toimintamallimme. Luontaiset toimintamallimme ovat perimän ja oppimisen tulosta.

Kun puhumme luontaisesta tyylistä, tarkoitamme esimerkiksi itsellemme mielekästä tapaa:

  • Pohtia hyvinvointiin liittyviä tavoitteita siten, että ne aidosti motivoivat meitä myös hankalina hetkinä. Mikäli tavoite ei energisoi ja motivoi, se ei ole oikein asetettu.
  • Tehdä sellaisia suunnitelmia terveellisten elämäntapojen lisäämiseksi arkeemme, jotta maltamme edetä pienin varmoin askelin, emmekä haukkaa liian isoa palaa, joka johtaa repsahdukseen ennen pitkää. Tahdonvoiman varaan tehty suunnitelma ei toimi.
  • Saada palautetta onnistumisista ja pienistä edistymisaskelista tavalla, joka vahvistaa motivaatiotamme – sen sijaan, että murentaisi pala palalta.

Luontainen tapamme voi kertoa jotain siitä, miten teemme valintoja ja päätöksiä arjessa, minkälaista tietoa tarvitsemme ollaksemme motivoituneita ja miten parhaiten otamme tiedon vastaan, jotta se vaikuttaa positiivisesti motivaatioomme.

Kuinka Valmennus auttaa sinua

Kenelle valmennus on tarkoitettu

Valmennus on tarkoitettu sinulle, joka haluat kokonaisvaltaisesti ja pysyvästi muuttaa elintapojasi ja olla energisempi, voida hyvin ja jaksaa paremmin arkea. 

Valmemnus ei ole pikakurssi, joita netti on pullollaan. Haluan voida hyvin-valmennuksessa lähdetään sinusta yksilönä ja sinun tulee myös sitoutua valmennukseen.

Kukaan muu kuin sinä itse ei oikeasti pysty motivoimaan sinua aloittamaan liikuntaa ja varsinkin jatkamaan sitä. Motivaatio alkaa itsensä tuntemisesta ja omien motivaattoreiden tunnistamisesta. Juuri nämä asiat luontainen tyyli näyttää sinulle.

Valmennuksen sisältö

LIIKUNTA

Jokainen valmennusosio alkaa aina tällä kahden viikon osiolla. Jokaisella viikolla on oma aiheensa ja tavoitteensa. Niitä tuetaan tekstin, videon, harjoitteiden ja päivittäisen osallistamisen avulla.

  • Viikon aihe: Kunnosta virtaa ja ilosta lisää liikettä.
  • Tavoite on innostaa ja sitouttaa sinua aloittamaan tai lisäämään liikuntaa.
  • Viikon aihe: Minkälainen liikkuja olet? Kysely taipumuksistasi liikkujana.
  • Tavoite on ymmärtää, mikä on sinulle mieluisin tapa liikkua.
  • Viikon aihe: Uni ja liikunta.
  • Tavoite on ymmärtää miten oma vuorokausirytmisi ja nukkuminen vaikuttaa liikkumiseesi.
  • Viikon aihe: Stressi ja liikunta.
  • Tavoite on oppia palaamaan treeneihin turvallisesti sairastamisen jälkeen.
  • Viikon aihe: Liikkuminen on luonnollista.
  • Tavoite on tunnistaa oman kehon tarve liikkua ja ymmärtää, että hyvän pitkän elämän edellytys on sopiva määrä terveysliikuntaa.
  • Viikon aihe: Riittävän liikuntamäärän määrittäminen.
  • Tavoite on määrittää sinulle riittävän liikunnan määrä.
  • Viikon aihe: Monta tapaa tehdä liikunnasta itselleen helpompaa.
  • Tavoite on tehdä liikkumisesta tapa ja luoda siihen kannustavia rutiineita.
  • Edellisen viikon pieni kertaus.
  • Viikon aihe: Sairastuminen ja liikunta.
  • Tavoite on oppia palaamaan treeneihin turvallisesti.
  • Edellisen viikon pieni kertaus.
  • Viikon aihe: Liikunnan rajattomat mahdollisuudet. Mahdollisuudet vai esteet? Liikuntaunelmasi?
  • Tavoite on selvittää mitkä asiat estävät ja mahdollistavat liikkumistasi ja löytää keinoja, joilla pääset yli esteistä ja vahvistat mahdollisuuksiasi.

Viikko 1

  • Viikon aihe: Uni ja liikunta. Mihin aikaan juuri sinun olisi parasta liikkua vuorokausirytmiisi nähden? Valitsetko unen vai liikunnan?
  • Tavoite on ymmärtää miten oma vuorokausirytmisi vaikuttaa liikkumiseesi tai halukkuuteesi liikkua sekä se, että kehitys tapahtuu vain riittävään lepoon yhdistettynä.

Viikko 2

  • Viikon aihe: Stressi ja liikunta. Miten liikut, kun stressi vaivaa? Suosituksia siihen, miten liikunta auttaa sinua palautumaan stressistä, resetoiva- ja palauttava hengitys stressin purussasi.
  • Tavoite on, että tunnistat stressin aiheuttaman kuormituksen vaikutuksen treenaamiseen ja opit treenaamaan niin, että se tukee palautumistasi.

Viikko 3

  • Viikon aihe: Sairastuminen ja liikunta. Miten palaat liikuntaan esimerkiksi koronan tai flunssan jälkeen? Suositukset ja rajoitukset.
  • Tavoite on oppia palaamaan treeneihin turvallisesti.

Mitä muut sanovat

Oletko valmis aloittamaan?

Emme halua, että osallistut valmennukseen, jos et ole siihen vielä valmis. Tee lyhyt 2-3 minuutin testi ja näe sopiiko valmennus sinulle. 

Kyllä, Haluan valmennuksen!

9 viikon valmennuksen hinta on vain € 159,- (sis- alv.). Lähde nyt uudelle hyvinvoinnin polullesi.

Lisää valmennuksia

Voisit olla kiinnostunut myös näistä valmennuksista

Valmennus

Navigointi hyvinvointipolullasi

Liikuntavalmennuksessa käydään tarkemmin läpi sinun tyylillesi sopivaa liikuntaa ja kuinka aloitat liikunnan.

Navigointi

2 viikon ohjelma
Lue lisää

Valmennus

Ravinto

Ravintovalmennuksessa paneudutaan sinun mahdollisiin ravintohaasteisiin ja löydetään tapa, joka tukee sinun terveellistä ruokavaliota.

Ravinto

8 viikon ohjelma
Lue lisää

Valmennus

Uni

Uni- ja palautumisosiossa avataan unen ja vireyden tasapainoa, jotta sinä saat käyttöösi koko palautumisesi voiman.

Uni

6 viikon ohjelma
Lue lisää

Ennen kuin lähdet, niin ehdit vielä tilata uutiskirjeemme.

Lähetämme 1-2 kertaa kuussa uutiskirjeen, jossa kerromme kuulumisia ja annamme vinkkejä hyvinvointiin.